Salgs- og leveringsbetingelser

Blanket for fortrydelses- og reklamationsformula – kan downloades her.

ORDREBEKRÆFTELSE

Ordren er først gået gennem vores system, når du modtager en ordrebekræftelse fra MENSA HEATING. Modtager du ikke en ordrebekræftelse efter dit køb, bedes du ringe til os på 41 40 45 47.

MENSA HEATING kan træffes på telefon 41 40 45 47 eller mail info@mensaheating.com

  • Mandag til fredag kl. 08.00-16.00

Mails sendt i åbningstiden besvares normalt inden for 24 timer. Dog ikke udenfor normal åbningstid.

MENSA HEATING opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til dig.

Alle aftaler indgås på dansk.

 

PRISER

  • Alle priser er i danske kroner og inkl. moms, hvor intet andet nævnes
  • Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland

LEVERINGSBETINGELSER

  • Vi leverer kun i Danmark
  • Normal leveringstid er 1-2 hverdage
  • Vi flexleverer. Hvis du ikke er hjemme ved levering, stiller vi derfor varerne til dig uden at modtage en

kvittering

  • Vi leverer til din hoveddør – eller efter dit eget ønske i fx. garage, lade eller lignende i gadeplan
  • Du vil muligvis modtage flere forsendelser.

I enkelte tilfælde lægges der en kvittering, som anvendes til afhentning af varer på nærmeste posthus.

 

FRAGTGEBYR

  • Der skal ikke handles for noget minimumsbeløb
  • Alle køb over kr. 0,00 leveres fragtfrit

SALG GENERELT

  • Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris

BETALING

De mulige betalingsmåder er:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa / Dankort
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Mobilepay

Vi opkræver ikke noget betalingsgebyr. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne er afsendt. Der

kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Når du betaler med betalingskort, bliver dine data sendt via en sikker og krypteret SSL (Secure Socket

Layer) forbindelse, som kun NETS kan læse. Hverken MENSA HEATING eller andre har mulighed for at læse dataene.

Hermed er du altid sikret mod misbrug, da du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din

betalingsoversigt. Du har heller ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, og

er dermed bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1.200,00.

Der er ikke mulighed for forudbetaling.

Som erhvervskunde kan du vælge at betale med betalingskort eller modtage en faktura pr. mail, hvor du får

14 dages kredit. Faktura afsendes pr. mail samme dag, som ordren er afsendt +/- 1 dag.

Vi forbeholder os ret til at kreditvurdere nye kunder.

Renter

Efter forfald beregnes renter 1,5% pr. måned.

 

BETALINGSFORPLIGTIGELSE

Ved tryk på knappen ”VÆLG BETALING” ved bestillingen af varer, indgår du som kunde en købsaftale med

MENSA HEATING, hvorved du forpligtiger dig til at betale for varerne.

REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos MENSA HEATING efter købelovens regler.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på

vort værksted, såfremt MENSA HEATING bærer risikoen for manglen efter købelovens regler.

 

Varen kan sendes til eller afleveres hos:

MENSA HEATING – Service

Åskrænten 16

8250 Egå

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra

brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til

enhver relevant komponent.

ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles MENSA HEATING inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse

med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive

omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til MENSA HEATING’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af MENSA HEATING.

TILBAGESENDTE VARER, SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til MENSA HEATING, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke

umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan MENSA HEATING ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da

varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

 

FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til MENSA HEATING, skal være forsvarligt indpakket. Produktet skal returneres i væsentlig samme stand og mængde.

MENSA HEATING anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost til MENSA HEATING, Åskrænten 16, 8250 Egå. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til MENSA HEATING. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Returpakker, der sendes til pakkeboks vil ikke blive afhentet.

ER DU I TVIVL?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, er du meget velkommen til at rette henvendelse på mail: info@mensaheating.com eller på telefon 41 40 45 47.

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at

der løber en ny 1 års reklamationsperiode

  • MENSA HEATING forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned

14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestilling af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes inden

for 14 dage tilbagebetaler vi varens pris, medmindre varen er blevet brugt, jf. nedenstående.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal du have informeret MENSA HEATING omkring din anvendelse af fortrydelsesretten.

Dette kan du gøre ved at sende standard fortrydelsesformularen til MENSA HEATING. Når du har givet

meddelelse til MENSA HEATING om, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten, skal du uden unødigt ophold – og senest inden 14 dage efter din meddelelse – afsende eller aflevere varen til MENSA HEATING.

Fortrydelsesretten kan ikke anvendes, såfremt du blot afviser at modtage pakken.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og

mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen

skønsmæssigt af MENSA HEATING ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage. Manglende original

emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, derfor vil du, ud fra en vurdering foretaget af

MENSA HEATING, blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original emballage m.v. medføre, at varens værdi ansættes til nul kroner.

 

Er forseglingen brudt på den returnerede vare eller er varen taget i brug, da vil værdien af varen anslås til

nul kroner. I disse tilfælde kan købesummen ikke refunderes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage, i tilfælde af fortrydelse, påhviler forbrugeren.

MENSA HEATING returnerer beløbet inden 14 dage efter du har givet besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dog har MENSA HEATING også ret til at vente med at tilbagebetale beløbet til varen er modtaget og kontrolleret, eller indtil der er fremlagt dokumentation for, at varen er sendt retur til MENSA HEATING, alt efter hvilket tidspunkt, der kommer først.

Købelovens regler om mangler finder anvendelse.

På skaffevarer kan vi desværre ikke tilbyde fortrydelsesret med tilbagebetaling af købssummen.

Ønsker du at anvende fortrydelsesretten, skal du udfylde fortrydelsesformularen, som du finder på den på denne side.

SÅDAN RETURNERER DU VAREN VED FORTRYDELSE

Der er kun én måde, hvorpå du kan returnere varen ved at gøre brug af din fortrydelsesret, og det er ved:

  1. at modtage varen fra postvæsnet/fragtmanden
  2. dernæst informere MENSA HEATING om din anvendelse af fortrydelsesretten
  3. og efterfølgende inden for 14 dage returnere varen til MENSA HEATING, Åskrænten 16, 8250 Egå
  4. Mærk pakken ”Fortrydelsesret” og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos MENSA HEATING.
  5. Købesummen returneres ved bankoverførsel – HUSK at vedlægge kontonummer beløbet ønskes overført til.

Returadressen er følgende:

MENSA HEATING

Åskrænten 16

8250 Egå

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. MENSA HEATING anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til MENSA HEATING. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af MENSA HEATING.

Returpakker, der sendes til pakkeboks vil ikke blive afhentet.

FORBRUGERKLAGENÆVNET

Hvis du vil klage over dit køb, kan du rette henvendelse til MENSA HEATING kundeservice. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

 

KLAGER (ODR)

Europæiske virksomheder og forbrugere har fået en ny digital platform kaldet ODR, som skal gøre forbrugerklager over vare- og serviceindkøb meget nemmere at håndtere i EU.

ODR står for Online Dispute Resolution (online-klageløsning), og den digitale online-klageløsning

henvender sig til dels til alle EU-forbrugere, som online-handler i andre EU-lande, og dels til alle europæiske

online-virksomheder.

Her er linket til ODR-websitet. hvor du kan klage: https://ec.europa.eu/consumers/odr

OBS. Benyt mailadressen info@mensaheating.com, såfremt du bliver bedt om at opgive email kontaktoplysninger for vores webshop.

DATAREGISTRERING

Vi gemmer de oplysninger, som du taster ind, når du opretter dig som kunde hos MENSA HEATING. Det er oplysninger om navn, adresse, postnummer, by, telefonnummer, e-mail adresse samt oplysninger vedr. dine bestillinger.

Er du erhvervskunde gemmer vi desuden firmanavn og CVR-nummer. Vi gemmer ikke oplysninger om kortnummer eller andre følsomme oplysninger.

Vi har behov for disse oplysninger for at kunne holde dig informeret om dine bestillinger, og for at kunne

levere varerne til dig. Personoplysningerne registreret hos MENSA HEATING skal opbevares i 5 år ifølge bogføringsloven.

Vi opbevarer eller transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Alle oplysninger behandles dog

fortroligt og i henhold til persondataloven. Vi videregiver aldrig oplysninger til 3. part.

Som registreret hos MENSA HEATING, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og har du henvendelse i den forbindelse, så er du velkommen til at kontakte os på e-mail: info@mensaheating.com eller ring til os på telefonnummer 41 40 45 47 i følgende tidsrum:

Mandag-fredag: kl. 8.00 – 16.00

Vi tager forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer.